Brukervilkårsindeks
- Artikkel 1
- Artikkel 2
- Artikkel 3
- Artikkel 4
- Artikkel 5
- Artikkel 6
- Artikkel 7
- Artikkel 8
- Artikkel 9
- Artikkel 10
- Artikkel 11
- Artikkel 12
- Artikkel 13
- Artikkel 14
- Artikkel 15
- Artikkel 16
- Artikkel 17
- Artikkel 18
Vilkår for bruk
Artikkel 1 - DefinisjonerInnenfor dette dokumentet er følgende vilkår definert som skissert nedenfor:
- Selger: Den fysiske eller juridiske personen som tilbyr forbrukere og selskaper produkter og / eller tjenester eksternt;
- Oppdragsgiver:
- Den fysiske personen som ikke handler på vegne av sin faglige stilling eller bedrift, og slutter en ekstern avtale med selgeren.
- Den fysiske eller juridiske personen som opptrer på vegne av sin faglige stilling eller bedrift og inngår en ekstern avtale med selgeren.
- Fjernavtale: En avtale utelukkende gjennom bruk av en eller flere midler for fjernkommunikasjon for fjernsalg av produkter og / eller tjenester innenfor rammen av systemet etablert av selgeren. Oppdragsgiver oppfordrer YourSurprise.com til å produsere og sende ett eller flere produkter via nettstedet YourSurprise.co.uk;
- Refleksjonstid: Begrepet hvor avtalepart kan benytte seg av sin rettsfrist.
- Tilbaketrekningsrett: Muligheten utvidet til kontraherende part til å si opp den eksterne avtalen innen refleksjonsperioden;
- Dag: Kalender dag;
- Transaksjonsvarighet: En ekstern avtale om tilbakelevering av produkter og / eller tjenester som leveringsforpliktelsen og / eller leveringsforpliktelsen er spredt over tid.
- Slitesterkt databærer: Eventuelle midler som tillater avtalepart eller selgeren å lagre personlig informasjon på en måte som gjør det mulig å få tilgang til en uendret versjon av denne informasjonen når som helst i fremtiden.
YourSurprise.com BV: Drift under navnene: YourSurprise.com
(Klikk her for mer informasjon om juridisk form "BV")
Fysisk adresse:
Gouwepoort 3
4301RZ Zierikzee
Nederland
Telefonnummer: +44 (0) 2033180348
Kontortid:
Mandag til fredag, 7:30 til 16:30
Epostadresse:
Handelsregisternummer: 22057264 (Klikk her for mer informasjon om denne handelskodenummer)
MVA-ID: NL.820845437B01b
Bankinformasjon:
Rabobank
YourSurprise.com
BIC kode: RABONL2U
IBAN Nr .: NL09RABO0332187160
Artikkel 3 - Anvendelighet
Vær oppmerksom på: Produkter fra YourSurprise.com er tilpasset og kan derfor ikke returneres.
- Disse vilkårene gjelder for forhandlerne hele aksjene og til hver avtale som inngås mellom selgeren og avtaleparten.
- Før en ekstern avtale inngås, vil teksten til dette dokumentet bli gjort tilgjengelig for avtaleparten. Skulle dette ikke være rimelig mulig, før avtalen inngås, er det faktum at vilkårene og betingelsene er tilgjengelige fra selgeren, kommunisert til avtalepart og hvis avtalepart ønsker å få kopi, kan man sende som raskt som mulig uten kostnad.
- I tilfelle dette ikke er rimelig mulig, før avtalen inngås, er det faktum at vilkårene og betingelsene er tilgjengelige fra selgeren, formidlet til avtaleparten, og hvis avtalepart ønsker å få kopi, kan man sendes så raskt som mulig uten kostnad. Hvis den eksterne avtalen inngås elektronisk, er det i avvik fra underartikkelen ovenfor, før avtalen av fjernkontrakten, teksten til disse vilkårene gjort elektronisk tilgjengelig for avtaleparten slik at avtalepart kan ganske enkelt lagre informasjonen på en holdbar databærer. I tilfelle dette ikke er rimelig mulig, før avtalens inngåelse, kan vilkårene og vilkårene elektronisk betraktes til avtalepart og hvis avtalepart ønsker å få elektronisk kopi, kan man sendes så raskt som mulig uten kostnad.
- Bør det være spesifikke produkt- og / eller tjenestevilkår i tillegg til disse vilkårene, gjelder andre og tredje underartikkel, og i tilfelle visse vilkår er motstridende, kan kontraherende part referere til de aktuelle forhold som er mest gunstig for kontraherende part.
- Hvis en feilaktig god er levert, må avtaleparten komme i kontakt med YourSurprise.com via telefon (+44 (0) 2033180348), email (info@yoursurprise.no) eller chat.
- Når et produkt har begrenset gyldighet eller forhold knyttet til det, er dette uttrykkelig angitt i produktbeskrivelsen.
- Produkter og / eller tjenester følger med en komplett og nøyaktig beskrivelse av varen som tilbys. Beskrivelsen er detaljert nok til å gjøre det mulig for kontraherende part å evaluere produktet tilstrekkelig. Hvis selgeren bruker bilder, vil disse være en pålitelig representasjon av produktet og / eller tjenesten som tilbys. Tilsynelatende feil eller feil i varene som tilbys, bind ikke juridisk bindingen til selgeren.
- Hver varebeskrivelse inneholder nok informasjon som det er klart for avtalepart hvilke rettigheter og forpliktelser som er knyttet til aksept av produktet og / eller tjenesten som tilbys. Disse inkluderer:
- Prisen, inkludert skatter;
- Eventuelle tilknyttede fraktkostnader;
- Hvordan avtalen skal inngås og hvilke tiltak det er nødvendig for å gjøre det.
- Anvendligheten av enhver rettsfrist
- Betalingsmåten, frakt eller gjennomføring av avtalen;
- Perioden hvor aksept av tilbudet, inkludert prisen, forblir gyldig;
- Prisene for fjernkommunikasjon bør beregnes ved bruk av fjernkommunikasjonsteknologi basert på andre metoder enn en grunnleggende sats;
- Hvordan kontraherende part kan få tilgang til en avtale bør avtalen arkiveres etter konklusjonen;
- Hvordan kontraherende part kan få tilgang til opplysninger om inngåelse av en avtale for handlinger som ikke er ønskelige for kontraherende part og hvordan kontraherende part kan avbryte denne avtalen før den inngås;
- Eventuelle andre språk enn engelsk der en avtale kan inngås;
- Den adferdskode som binder selgeren og måten som denne oppførselen kan få tilgang til elektronisk av avtalepartneren. og
- Minimumsperioden for fjernavtalen bør avtalen innebære kontinuerlig eller periodisk levering av produkter og / eller tjenester.
- Avtalen, betinget av det som er spesifisert i underavsnitt 5.4, trer i kraft i det øyeblikk kontraherende part aksepterer produktet og / eller tjenesten som tilbys og tilfredsstiller de tilknyttede vilkårene.
- Hvis kontraherende part har godkjent en avtale elektronisk, vil selgeren umiddelbart bekrefte mottak av aksept elektronisk. Inntil mottak av godkjenning er bekreftet, kan avtaleparten oppløse avtalen.
- Hvis avtalen inngås elektronisk, vil selgeren ta de nødvendige teknologiske og organisatoriske skritt for å beskytte dataoverføringen og sørge for at dette skjer i et sikkert webmiljø. Hvis avtalepart velger en elektronisk betalingsmåte, vil handelsmannen også ta passende sikkerhetstiltak.
- Handelsmannen kan innen juridiske grenser samle inn opplysninger om kontraherende parts evne til å oppfylle betalingsforpliktelser, samt andre fakta og forhold som har ansvar for å inngå en ekstern avtale på en ansvarlig måte. Hvis selgeren har basert på denne informasjonen, har det grunn til ikke å inngå en avtale, da handler selgeren lovlig til å nekte en bestilling eller forespørsel eller legge ved spesielle forhold til oppfyllelse av en bestilling eller forespørsel.
- Handelsmannen vil sammen med et produkt og / eller tjeneste gi avtaleparten følgende opplysninger, enten skriftlig eller på en slik måte at avtalsparten lett kan lagre informasjonen på en varig datafilm:
- Den fysiske adressen til selgerens sted hvor avtalepart kan innkaste klager;
- Vilkårene under hvilke avtalepart kan benytte seg av sin tilbaketrekningsrett, samt en klar indikasjon på når rettsfristen ikke gjelder
- Informasjon om eksisterende service og garantier når et kjøp er foretatt;
- Informasjonen som er behandlet i artikkel 4.3 i disse vilkårene, med mindre selgeren har gitt denne opplysningene til avtalepart før avtalens inngåelse;
- Kravene til oppløsning av avtalen bør avtalens varighet være lengre enn ett år eller i en ubestemt periode.
- Hvis selgeren har inngått avtale om tilbakevendende levering av produkter og / eller tjenester, gjelder tilstanden som er omtalt i forrige underartikkel, kun for første instans.
- Ved kjøp av noe produkt har kontraherende part muligheten til å oppløse avtalen uten forklaring i en periode på 14 dager. Denne perioden begynner den dagen produktet mottas av avtaleparten eller på deres vegne.
- I løpet av denne perioden vil avtaleparten håndtere produktet og emballasjen med forsiktighet. Oppdragsgiver vil kun pakke ut eller bruke et produkt i den grad det er mulig å vurdere om de ønsker å beholde produktet eller ej. Dersom avtalepart bestemmer seg for å benytte seg av sin tilbaketrekningsret, vil de returnere produktet og alle tilhørende attributter hvis det er rimelig mulig i sin opprinnelige tilstand og emballasje til selgeren i henhold til de rimelige og klare instruksjonene fra selgeren.
- Vær oppmerksom på: Produkter fra YourSurprise.com er skreddersydd for bestilling og kan derfor ikke returneres. Hvis en ordre ikke er riktig produsert, vil vi håndtere problemet via helpdesken.
- Klienten må fullstendig og betingelsesløst respektere alle intellektuelle og industrielle rettigheter knyttet til produkter levert av YourSurprise.com.
- YourSurprise.com garanterer ikke at elementene som tilbys til klienten, ikke krenker alle immaterielle og / eller industrielle eiendomsrettigheter som er holdt av tredjeparter, og godtar ikke ansvar for eventuelle krav fremsatt av tredjeparter basert på antagelsen om at et produkt levert av YourSurprise.com krenker eventuelle rettigheter som tredjepart har.
- Dersom kontraherende part ikke har rett til å trekke seg tilbake, kan det kun gis unntak fra selgeren dersom handelsmannen så angir i god tid før avtalens inngåelse.
- Unntak til tilbaketrekningsrett gjelder utelukkende for produkter:
- Som har blitt produsert av selgeren til spesifikasjoner som er avtalt med avtalepartneren;
- Som er tydelig av personlig karakter;
- Som på grunn av sin natur kan ikke returneres;
- Hvilken alder eller ødelegge raskt;
- Til hvilken prisen er knyttet til forandringer i det finansielle markedet som selgeren ikke har kontroll over;
- Inkludert avis og blader;
- Inkludert lyd- og videoopptak og dataprogramvare hvis sel er blitt brutt av avtalepart.
- Unntak til tilbaketrekningsrett gjelder utelukkende for tjenester:
- Ved innkvartering, transport, restauranter eller fritidsaktiviteter som skal utføres på en bestemt dato eller i en viss periode;
- Hvor tjeneste ytes før gjennomgangen av reflekteringsperioden, med uttrykkelig samtykke fra avtalepartneren.
- Når det gjelder spill og lotterier.
- I perioden med prisgyldighet sitert under produkter, vil prisene på produkter og / eller tilbud som tilbys, ikke bli økt unntatt som følge av endringer i mva.
- I avvik fra foregående underartikkel kan selgeren tilby produkter og / eller tjenester med variable priser dersom disse er knyttet til forandringer i finansmarkedet som selgeren ikke har kontroll over. Koblingen til skift i markedet og det faktum at noen tilbudte priser er bare veiledende priser, vil bli uttrykkelig angitt.
- Prisøkninger gjennomført innen tre måneder etter avtalens inngåelse er kun gyldige dersom de følger som følge av lovbestemmelser eller vilkår.
- Prisøkninger implementert tre måneder etter inngåelse av en avtale er kun gyldig dersom selgeren uttrykkelig har bestemt økningen og:
- Det følger som følge av lovbestemmelser eller vilkår; eller
- Oppdragsgiver har fullmakt til å oppløse avtalen før prisøkningen trer i kraft.
- Priser oppgitt for produkter og / eller tjenester inkluderer mva og er nevnt i pund sterling (GBP).
- Selgeren garanterer at produkter og / eller tjenester tilfredsstiller vilkårene i avtalen, spesifikasjonene som er angitt i produktbeskrivelsen, rimelige forventninger om pålitelighet og / eller funksjonalitet og alle juridiske forhold og / eller regulatoriske krav som regjeringen har satt i kraft på Datoen for avtalens inngåelse.
- En garanti som tilbys av selgeren, produsenten eller importøren, reduserer ikke avtalens rettigheter og forpliktelser overfor selgeren dersom selgeren faller for å oppfylle forpliktelser basert på loven og / eller vilkårene i den eksterne avtalen.
- Selgeren skal ta størst forsiktighet i mottak og utførelse av produktordrer og ved å vurdere forespørsler om levering av tjenester.
- Leveringsstedet er adressen som avtalsparten har oppgitt til selgeren.
- Med hensyn til det som er angitt i artikkel 4 i disse vilkårene, skal selgeren utføre aksepterte bestillinger innen en profesjonell tidsramme som ikke overstiger 30 dager, med mindre en lengre leveringsperiode er avtalt. Hvis YourSurprise.com har sitert en bestemt leveringsperiode, forstås det å være en indikasjon. Hvis leveransen er forsinket eller en ordre ikke er fylt eller ikke fylt ut, vil avtaleparten bli informert om statusen innen en måned etter at bestillingen er plassert. I så fall har kontraherende part rett til å oppløse avtalen uten kostnad, samt kreve skader påført.
- Ved oppløsning i henhold til forrige underartikkel, vil beløpet betalt av avtalepart til selgeren refunderes så raskt som mulig innen 30 dager etter oppløsning.
- Skulle levering av et bestilt produkt være umulig, vil selgeren gjøre en innsats for å levere et lignende produkt som en erstatning. Ved levering senest, kommer selgeren å kommunisere tydelig og grundig at en erstatningartikkel er gitt. Unntak til tilbaketrekningsrett gjelder ikke erstatningsposter. Retur fraktkostnader skal dekkes av selgeren.
- Risiko forbundet med skade og / eller tap av et produkt hviler hos selgeren frem til leveringstidspunktet til avtaleparten, med mindre annet er avtalt.
- YourSurprise.com kan ikke holdes ansvarlig for utskriftsfeil på sine produkter som følge av feil informasjon gitt av avtalepart. Det samme gjelder for all annen informasjon levert av avtaleparten, inkludert den som gjelder adresse og leveringsdetaljer etc.
- Oppdragsgiver kan når som helst oppløse en avtale som er gjort for en ubestemt periode, med tanke på de avtalt betingelsene for oppløsning og en oppsigelsestid på maksimalt en måned.
- En avtale som er inngått for en viss tidsperiode, kan ha en varighet på maksimalt to år. Dersom avtalen inneholder vilkår for å forlenge eksternt, med mindre annet er angitt av avtalepart, vil avtalen bli forlenget for en ubestemt periode og oppsigelsestidspunktet vil ikke overstige en måned etter utvidelse av avtalen.
- Forutsatt at ikke lenger betalingsperioden er avtalt, skal beløp forfaller av avtaleparten betales innen 14 dager etter levering av et produkt, eller i tilfelle av avtale om tjenester innen 14 dager etter at tjenesten har blitt gitt.
- I tilfelle kontraherende part ikke betaler innen avtalt tidsperiode, vil beløpet som oppebæres bli forhøyet med ytterligere £ 2,50 administrasjonskostnader hver gang.
- Ved manglende betaling av kontraherende part har selgeren innenfor juridiske grenser rett til å kreve tilknyttede innkrevelseskostnader innenfor grunn så lenge disse blir formidlet til avtalepart før innsamling.
- Vilkårene i en avtale kan ikke fastsette en forskuddsbetaling på mer enn 50% for salg av produkter til kontraherende parter. Når forskuddsbetaling er fastsatt, har kontraherende parten ingen rettigheter i forbindelse med utførelsen av den aktuelle ordren eller tjenesten (e) før forskuddsbetaling er gjennomført.
- Oppdragsgiver er forpliktet til å rapportere feil betalingsinformasjon til selgeren umiddelbart.
- Selgeren har en tilstrekkelig tilgjengelig prosedyre for klager på plass og håndterer klager i henhold til denne prosedyren.
- Klager vedrørende gjennomføring av en avtale må sendes til selgeren, ledsaget av en fullstendig og klar beskrivelse innen rimelig tid etter at avtalsparten har identifisert feil.
- Selgeren vil svare på innsendte klager innen 14 dager etter at klagen er mottatt. Skulle en klage innebære en forventet responstid som varer lengre enn 14 dager, så vil selgeren innen 14 dager bekrefte mottak av klagen og gi kontraherende parten en indikasjon på forventet responstid.
- Hvis klagen ikke kan løses gjennom gjensidig diskusjon, vil den resulterende tvisten bli håndtert i henhold til tvistprosedyren.
- Kun nederlandsk lov gjelder for avtaler mellom selgeren og avtalepart og som er dekket av disse vilkårene.
- Retten i virksomheten til YourSurprise.com er kun autorisert til å behandle tvister, med mindre distriktsretten også er autorisert. Likevel beholder YourSurprise.com seg rett til å fremlegge en tvist til den autoriserte domstol i henhold til loven.
- En tvist vil kun bli håndtert dersom kontraherende part sendte inn den første klagen til selgeren innen rimelig tid.
- Bekymrede parter vil appellere til retten først etter at de har uttømt alle anstrengelser for å avgjøre en tvist i gjensidig diskusjon.
- En tvist skal fremlegges for retten skriftlig senest tre måneder etter at tvisten oppsto.
- Online Dispute Resolution: http://ec.europa.eu/odr/
- Oppdragsgiver er enige om ikke å ha trykt materiale på produkter og / eller emballasje som kan tolkes som rasende, seksuelt eller på annen måte diskriminerende, og dermed i strid med lover og / eller moralstandarder. Det er umulig for YourSurprise.com å verifisere at YourSurprise.com-produktene samsvarer med denne betingelsen.
- Oppdragsgiver er ansvarlig for å kontrollere informasjonen som er gitt til Yoursurprise.com grundig for korrekt og fullstendighet. YourSurprise.com kan på ingen måte holdes ansvarlig for å sjekke denne informasjonen for korrekthet eller fullstendighet.
- Oppdragsgiver vil frata YourSurprise.com for alle kostnader og skader som skyldes at kontraherende part handlet i strid med vilkårene som er omtalt i under artikkel 16.1 og 16.2.
- Uten at det berører bestemmelser som er angitt andre steder i disse vilkårene, beholder YourSurprise.com rettighetene og autorisasjonene som den har rett til basert på lov om opphavsrett.
- Eventuelle medier opprettet av YourSurprise.com innenfor rammen av en avtale, men ikke begrenset til design, skisser, tegninger, filmer, programvare, tekst, lydopptak, elektroniske filer, andre materialer og Surprise-produkter, forblir eiendommen til YourSurprise.com. , uavhengig av om disse har blitt overlevert til avtalepart eller annen tredjepart, med mindre annet er avtalt.
- Eventuelle medier levert av YourSurprise.com, inkludert men ikke begrenset til design, skisser, tegninger, filmer, programvare, tekst, lydopptak, (elektroniske) filer, andre materialer og Surprise-produkter, skal kun brukes av avtalepart og kan ikke bli reprodusert, publisert eller på annen måte delt med tredjepart uten det uttrykkelige samtykket fra YourSurprise.com, med mindre innholdet av mediene som er oppgitt, innebærer noe annet.
- YourSurprise.com forbeholder seg retten til å bruke all informasjon som er oppnådd gjennom gjennomføring av arbeidsordre til andre formål i den grad konfidensiell informasjon ikke deles med tredjepart.
- Alt på nettstedet er den eksklusive egenskapen til YourSurprise.com, og må ikke gjengis eller publiseres på noen måte uten uttrykkelig skriftlig samtykke fra YourSurprise.com.
Tilleggsbetingelser som er i strid med disse vilkårene, kan ikke være ulempe for kontraherende part og må registreres skriftlig på en slik måte at avtalsparten enkelt kan lagre informasjonen til en varig databærer. Tilbake