Hjelp

Bestille

Vil jeg motta en bestillingsbekreftelse etter at jeg har lagt inn bestillingen?
Etter at du har lagt inn en bestilling, mottar du automatisk en e-postbekreftelse. Vanligvis mottar du bekreftelsen innen fem minutter på e-postadressen du oppga da du la inn bestillingen. Hvis du ikke finner e-posten, må du først sjekke søppelpostmappen.

Hvis den ikke er der kan du sjekke om du har stavet e-postadressen riktig. Vennligst kontakt oss hvis du oppdager en feil. Vi vil da korrigere e-postadressen og sende deg e-postbekreftelsen. Er e-postadressen korrekt og du har likevel ikke mottatt en bekreftelse? Vennligst kontakt oss.

Følger det med en faktura i bestillingen min?
Fakturaen og all annen informasjon vedrørende gaven blir kun sendt til deg via e-post. For å sikre at den personen som mottar gaven ikke skal se informasjonen blir gaven sendt uten ytterligere informasjon. De vil kun se den fantastiske gaven! Ønsker du at de skal vite hvem som sendte den? Bare fyll ut det kule kostnadsfrie gavekortet i handlekurven!

Hvor lang tid tar det før den personlige gaven blir sendt?
Du kan sjekke leveringsbetingelsene på produktsiden, like under produktprisen. Der vil du se forventet leveringsdato for det bestemte produktet ved bestilling på et gitt tidspunkt.

Kan leveringstiden bli raskere?
Vi lager gavene med mye omtanke og jobber for at du skal motta dem så raskt som mulig. Under leveringsbetingelser på nettstedet vårt kan du se raskest mulig leveringsmåte.

Vil personen som mottar gaven få vite hvem som har sendt den?
Du kan alltid legge ved navnet ditt og en melding. Foretrekker du en alternativ måte å vise hvem som har sendt gaven? Bare legg ved et gavekort! Du kan gjøre dette i første etappe i handlekurven. Du kan inkludere en personlig melding og navn på kortet. Hvis du ikke ønsker å velge et av disse alternativene, vil gaven bli sendt anonymt, det er kanskje en morsom idé for valentinsdagen!

Hva er det kostnadsfrie gavekortet?
Gavekortet er den ultimate måten å vise, personen som mottar gaven, at du er den som sendte den. Kortet har et morsomt motiv og er en gave fra oss til deg!

Kan jeg bruke spesialtegn?
Bortsett fra kyrilliske, kinesiske og arabiske tegn (grunnet tekniske årsaker som ikke er så interessante) er det mulig å bruke spesialtegn for å gjøre gaven mer personlig. Uttrykksikoner kan også tas i bruk. Hvis tegnet ikke vises som ønsket på sluttresultatet kan du kontakte kundeservice.

Kan gaven sendes internasjonalt?
Du kan overraske noen med en personlig gave fra/til utlandet ved å velge en alternativ leveringsadresse i andre etappe i handlekurven. Klikk på fraktkostnadene under prisen på produktsiden, der kan du oppgi landet du ønsker at den skal sendes til. Du vil da se eksakt fraktkostnad og leveringsbetingelser.

Er gaven på lager?
Gavene du ser på nettstedet vårt er alltid på lager, med mindre annet er oppgitt. Er du interessert i å bestille et stort antall? Kontakt kundeservice slik at de kan fortelle deg hvor mange vi har på lager.

Er det mulig å bestille sjokolade på sommeren?
Sjokolade kan bestilles og leveres hele året. Når temperaturen stiger over 20 grader celsius, kan vi ikke lenger garantere for at sjokoladekvaliteten blir som forventet ved ankomst. Sjokoladen sendes på eget ansvar.

Vil den hvite bakgrunnen i designet skrives ut på tekstilgaven jeg bestiller?
Hvis du kan se en hvit kant rundt bildet, er det høyst sannsynlig at du har brukt en JPG-fil. Hvis du har brukt en PNG-fil, vil filen bli nøye klippet ut, og du vil ikke se den hvite delen bak motivet på selve gaven. Er du usikker på hva du skal gjøre? Vennligst send oss en e-post inkludert bildet du ønsker å bruke og hvilken gave du ønsker å bruke det på. Vi foretar de nødvendige tilpasningene.

Hvordan vet jeg hvilken tekstilstørrelse jeg skal bestille?
Vi er alle unike! For at du skal være sikker på at du bestiller riktig størrelse har vi en praktisk størrelsesguide på produktsiden. Linken ligger under produktbeskrivelsen.

Kan jeg kombinere tekst og bilde, og kanskje legge til ekstra tekst?
Vi ønsker å hjelpe deg slik at du kan lage den fineste gaven. Derfor er det mulig å legge bilde og tekst til nesten hver gave.

Hvis du ikke kan legge til et bilde eller tekst i redigeringsprogrammet er det vanligvis på grunn av tekniske begrensninger for den spesifikke gaven. Dette gjelder f.eks. inngraverte gaver av tre eller glass.

Hvordan vet jeg om bildet er av høy nok kvalitet?
Vi vil sørge for at du er helt fornøyd med gaven din. Det er derfor viktig å bruke bilder av høy kvalitet. Hvis bildene ikke er av høy nok kvalitet blir du varslet om dette under prosessen. Er du usikker? Send en e-post til kundeservice, legg ved bildet og gaven du ønsker å bestille. Vi vil kontrollere kvaliteten.

Innbetaling

Er det noen spesielle tilbud eller rabatter for tiden?
Vær alltid den første som får vite om våre spesial tilbud og rabatter i vårt nyhetsbrev! Meld deg på her https://www.yoursurprise.no/rabattkode&lang=no og få 10% rabatt på din første bestilling.

Hvordan betaler vi til YourSurprise?
Våre bankopplysninger:
IBAN-nr: NL36 RABO 0160 5957 11
SWIFT / BIC-kode: RABONL2U

Hvilke betalingsalternativer er tilgjengelige?
Vi har flere løsninger, du kan betale med Klarna, kredittkort, eller Direct eBanking. For å se betalingsalternativene som er tilgjengelige for deg, velger du enkelt personlig tilpasning, deretter legger du gavene i handlekurven. Du vil bli bedt om å oppgi adresse, du blir deretter sendt til betalingssiden. Der kan du se og velge fra de tilgjengelige betalingsalternativene. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil tre virkedager for å behandle en bankoverføring gjennom eBanking, og vi starter ikke med å produsere gaven før betalingen er ferdigbehandlet. Det betyr at forventet leveringsdato kan bli forsinket.

Er det mulig å betale i avdrag?
Det er ikke mulig å betale i avdrag for private kunder. Hvis du ønsker å legge inn en bedriftsordre og betale i avdrag kan du kontakte vår bedriftsavdeling, tlf. 0044 20 3318 0348.

Kan jeg etterbetale bestillingen min?
Vennligst velg Klarna betalingsmåte for å etterbetale bestillingen din.

Hvordan bruker jeg en rabattkode eller gavekort?
Du kan angi rabattkoden din under betalingen i handlekurven. Skriv inn koden din og klikk pilen for å aktivere koden, hvorpå rabatten automatisk blir trukket fra ditt totale bestillingsbeløp. En rabattkode kan brukes per bestilling.

Gavekortet fra YourSurprise kan innløses ved å bruke denne linken: https://www.yoursurprise.com/redeem-giftvoucher . Du kan fylle inn din personlige gavekortkode under "din gavekode". Bare klikk på innløs og beløpet blir lagt til handlekurven. Nå kan du begynne å lete etter en fantastisk personlig gave!

Hva er fraktkostnadene?
Du finner den nøyaktige fraktkostnaden og -metoden for hver gave på produktsiden.

Ordre status

Hva er bestillingsstatusen?
Du ser bestillingsstatusen ved å logge deg inn på MySurprise. Se nedenfor for å vite hva den enkelte statusen betyr:

  • Venter på betaling: Vi har ennå ikke mottatt betaling for denne bestillingen.
  • I produksjon: Vi er i ferd med å produsere din unike gave.
  • Avlyst: Bestillingen din ble kansellert, det betyr at den ikke blir produsert og sendt.
  • Sendt: Hold øye med postkassen din, gaven er på vei!
  • Kan jeg foreta endringer etter at jeg har fullført bestillingen?
    Hvis bestillingsstatusen din er "Venter på betaling", kan du gjøre endringer, både på design og adresse. Du finner bestillingsstatusen ved å logge deg inn på MySurprise, der vises dine nåværende bestillinger. Hvis du ønsker å se om endringene er korrekte, kan du ringe til kundeservice som sjekker dette for deg.

    Er designet perfekt, men du ønsker å endre adresse? Det er fremdeles mulig så lenge bestillingsstatusen viser "Venter på betaling" eller "I produksjon". Sjekk bestillingsstatusen og kontakt oss etter at du har foretatt endringene.

    Kan jeg avlyse bestillingen min?
    Bestillingen kan bare avlyses hvis du ikke har betalt. Sjekk bestillingsstatusen ved å logge deg inn på MySurprise. Hvis bestillingsstatusen er "I produksjon" eller "Sendt" betyr det at gaven allerede er laget og kan ikke lenger avlyses. Vennligst ring oss hvis du ønsker å avlyse en bestilling, det gir oss mulighet til å umiddelbart endre produksjonsstatusen.

    Hva betyr e-posten "så synd – gaven du lagde skal gis bort"?
    Denne e-posten mottar du fra oss hvis du ikke fullfører bestillingen, og den fremdeles ligger i handlekurven. Du kan velge å fullføre bestillingen av den fantastiske gaven ved å klikke på linken i e-posten. Hvis du ikke ønsker å fullføre bestillingen, kan du bare fjerne gaven fra handlekurven og du vil ikke lenger få e-post om dette.

Forsendelse & levering

Hvordan sendes gaven?
Vi samarbeider med flere ulike fraktleverandører som varierer avhengig av hva slags gave det er snakk om. Hvis du vil se fraktleverandøren vi bruker for din gave kan du gå til produktsiden og klikke på fraktkostnad. Du finner disse på høyre side av siden, rett under prisen. Et nytt vindu åpnes hvor du kan se forventet leveringsdato og leverandør som brukes for denne gaven.

Kan jeg spore bestillingen min?
Du vil motta en leveringsbekreftelse så snart gaven sendes. E-posten inneholder et sporingsnummer og en link hvor du kan spore pakken hos fraktleverandøren. Vennligst kontakt kundeservice hvis du ikke kan spore pakken eller hvis du har spørsmål.

Kan jeg velge en bestemt leveringsdato og/eller adresse?
De fleste gavene kan leveres til en alternativ adresse. Det kan du opplyse om i andre etappe i handlekurven. Etter at du har oppgitt all informasjon kan du krysse av i avmerkingsboksen "alternativ leveringsadresse". Hvis du befinner deg utenfor Nederland kan du kontakte oss slik at vi kan foreta endringer. Det er ikke mulig å velge en alternativ leveringsdato.

Hva skjer med gaven hvis jeg ikke er hjemme da den kommer?
Hvis gaven har blitt sendt som brevpost, blir den levert i postkassen av postmannen. Hvis gaven er sendt som en postpakke og du ikke er hjemme på leveringstidspunktet vil den bli transportert til postkontoret eller utleveringsstedet, noen ganger blir også pakker levert til naboer. Du vil da motta en hentemelding i postkassen. Der står det hvordan du kan be om at pakken blir levert på nytt eller hvor du kan hente den. Hvis leveringen ikke kan gjennomføres etter gjentatte forsøk blir gaven returnert til YourSurprise.

Når kan gaven leveres?
Når gaven kan leveres er avhengig av hvordan pakken er sendt og til hvilket område den skal sendes til. Klikk på sporingslinken for å sjekke hvilken tid pakken din blir levert.

Kan gaven sendes internasjonalt?
Absolutt! Du kan velge en alternativ leveringsadresse i andre etappe i handlekurven når du er i ferd med å bestille. Hvis du ønsker å vite hvor mye det koster å sende internasjonalt klikker du bare på fraktkostnadene under produktprisen. Da vil du se eksakt fraktkostnad og leveringsbetingelser for gaven

Service & kontakt

Gaven er ikke som forventet, hva gjør jeg?
Vi beklager at du ikke er fornøyd med gaven. Vi ønsker at du skal være fornøyd, og vi vil gjerne finne en løsning. Kontakt kundeservice via telefon, e-post, chat eller Whatsapp, vi vil umiddelbart prøve å finne en passende løsning.

Kan jeg bestille en tidligere bestilling på nytt?
Er du så fornøyd med gaven at du ønsker å bestille den igjen? Selvfølgelig kan du det! Det er mulig å bestille en gave på nytt innen seks måneder etter at den opprinnelige bestillingen ble lagt inn, da slipper du å foreta tilpasningene på nytt. Bare oppgi det opprinnelige bestillingsnummeret via e-post, telefon eller chat, og vi gjør resten. Du vil motta en bestillingsbekreftelse som inneholder all informasjon som du trenger for å betale.

Kan jeg returnere en gave jeg har mottatt?
Siden gaven er personlig tilpasset deg er det derfor ikke mulig å returnere den. Ta kontakt med kundeservice hvis du er misfornøyd med gaven slik at vi kan finne en passende løsning.

Mysurprise

Hva er MySurprise?
MySurprise er en personlig konto hos YourSurprise. Første gang du bestiller hos oss ber vi deg oppgi personlige opplysninger. Disse opplysningene lagres trygt i en personlig konto. Neste gang du bestiller kan du logge deg inn og du trenger ikke lenger å fylle ut denne informasjonen på nytt. I kontoen kan du se og følge bestillingen døgnet rundt, samt oppdatere personopplysningene.

All informasjon er konfidensiell og trygt lagret på den sikre YourSurprise-serveren. YourSurprise følger gjeldende lovbestemte personvernregler.

Hvordan logger jeg meg på MySurprise?
Du vil motta en e-post med ditt MySurprise-passord umiddelbart etter at du har lagt inn den første bestillingen. Du kan logge deg inn på kontoen ved å klikke på "MySurprise"-ikonet øverst til høyre på nettstedet vårt. Deretter oppgir du brukernavn og passord. Når du har fått tilgang til MySurprise-kontoen kan du se og administrere alle opplysninger.

Jeg har glemt passordet mitt til MySurprise, hva kan jeg gjøre?
Du finner passordet ditt til MySurprise i e-posten du mottok etter du la inn din første bestilling hos oss. Har du slettet den ved et uhell? Ikke noe problem! Du kan opprette et nytt passord ved å trykke på knappen "Forgot password" på MySurprise-siden. Bare skriv inn e-postadressen din, så sender vi deg en lenke hvor du kan lage et nytt passord.

Hvordan endrer jeg personopplysningene?
Du kan endre og lagre opplysningene når som helst. Du må først logge inn. Du vil deretter bli bedt om å kontrollere og bekrefte endringene. Med en gang du har bekreftet endringene vil de automatisk bli brukt i fremtidige bestillinger.